Absolvovali jsme pro vás jízdu všemi směry. Jaké jsou naše postřehy a co vás čeká, se dozvíte zde.
Vyzkoušeli jsme oba směry Ledce – Kladno, stejně tak spojení Slaný – Ledce. Při jízdě Kladno – Ledce nám přijel klasický autobus MHD Kladno, (kloubový však také jezdí – v Hradečně se pak umě otáčí). Autobus se v námi absolvovaném spoji naplnil již na prvních kladenských zastávkách. Obyvatelé Libušína obsadili všechna místa a důchodci z našeho okolí museli celou cestu stát. Čas strávený mezi Kladnem a Ledcemi se protáhl o cca 10 min za normálního provozu. Ledce se tak posunuly blíže k označení periferie, ale malou kompenzací mohou cestujícím být lépe navazující spoje do Prahy z Kladna i Slaného.
Spoj do Slaného i z něj je v podstatě totožný s tím, který tuto trasu jezdil, nebyl přeplněný a cestu zvládl přesně podle jízdního řádu.
Od příštího týdne budou již jezdit veškeré spoje, které byly naplánované. Dočkají se zatěžkávací zkoušky školáky a studenty, kteří zamíří do Slaného a na Kladno.
Na návsi zatím pro jeden spoj stojí čtyři cedule, které jsou pozůstatkem, ale měly by v blízké době zmizet a nahradí je pouze dvě, každá pro jeden směr.
Jako s každou změnou zaznívají kladné i záporné ohlasy. Kladné kvitují dobu návazností na autobusy do Prahy, ale i četnost spojů a jejich lepší rozložení během dne, ty negativní zmiňují špatnou návaznost na Studeněves či Novou Studnici, do kterých se z Ledec přímo nedostanete. Podobný osud potkal i Drnek a Nové Strašecí, kam linka 627 nejezdí. Ledečákům, kteří studují v Novém Strašecí tak přibudou starosti s dřívějším vstáváním a přestupy. Další nevýhodou je, že došlo ke zrušení návaznosti na Slaný, žel. stanici, takže ti, kteří jezdí vlakem směl Louny/Kralupy nad Vltavou musejí vystoupit v zastávce Slaný, Fantův mlýn a pěšky se dostat na železniční zastávku vzdálenou cca 1 km (zhruba 15 min pěšky).